...::؛؛؛ منتدى شباب وبنات اجدابيا ؛؛؛::..
:::,,,,....مرحبا بكم فى منتدى شباب وبنات اجدابيا ....,,,,:::


:::,,,,....مرحبا بكم فى منتدى شباب وبنات اجدابيا ....,,,,:::
 
الرئيسيةالرئيسية الأولىالمنشوراتس .و .جبحـثسجل الزوارالتسجيلدخولأتصل بنا

شاطر | 
 

 Obama Statement on Declaration of Liberation in Libya

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Rous
رتبة/عضو جديد
رتبة/عضو جديد
avatar

انثى
عدد المواضيع : 19
العمر : 34
مزاجي :
المهنة :
الهواية : المطالعة
نقاط : 50
تاريخ التسجيل : 13/11/2011

مُساهمةموضوع: Obama Statement on Declaration of Liberation in Libya   الأحد 04 ديسمبر 2011, 3:05 pm

THE WHITE HOUSE
Office of the Press Secretary
October 23, 2011
Statement by the President on the Declaration of Liberation in Libya
On behalf of the American people, I congratulate the people of Libya on today’s historic declaration of liberation. After four decades of brutal dictatorship and eight months of deadly conflict, the Libyan people can now celebrate their freedom and the beginning of a new era of promise.
Now that the fighting in Libya has reached an end, the Transitional National Council (TNC) must turn its attention to the political transition ahead. We look forward to working with the TNC and an empowered transitional government as they prepare for the country’s first free and fair elections. The Libyan authorities should also continue living up to their commitments to respect human rights, begin a national reconciliation process, secure weapons and dangerous materials, and bring together armed groups under a unified civilian leadership. As they take these steps, the United States will continue our close cooperation with our international partners and the UN Support Mission in Libya to help advance a stable, democratic transition.
البيت الأبيض
مكتب السكرتير الصحفي
23 تشرين الأول/أكتوبر 2011
بيان من الرئيس حول إعلان تحرير ليبيا
بالنيابة عن الشعب الأميركي، أهنئ شعب ليبيا على الإعلان التاريخي للتحرير اليوم. فبعد أربعة عقود من الطغيان والديكتاتورية الوحشية وثمانية أشهر من النزاع الدموي، يمكن للشعب الليبي الآن أن يحتفل بحريته وببداية حقبة جديدة مبشرة بالأمل.
والآن، وبعد أن وصل القتال في ليبيا إلى نهايته، فإن على المجلس الوطني الانتقالي تحويل انتباهه إلى عملية الانتقال السياسي المرتقب. إننا نتطلع إلى العمل مع المجلس الوطني الانتقالي ومع حكومة انتقالية مفوضة في ظل الإعداد لأول انتخابات حرة ونزيهة في البلاد. كما يتعين أيضاً على السلطات الليبية أن تواصل الوفاء بالتزاماتها باحترام حقوق الإنسان، والشروع في عملية الوفاق الوطني، وتأمين الأسلحة والمواد الخطرة، وتجميع الجماعات المسلحة تحت قيادة مدنية موحدة. وباتخاذهم هذه الخطوات، فإن الولايات المتحدة ستواصل تعاوننا الوثيق مع شركائنا الدوليين وبعثة الأمم المتحدة للدعم في ليبيا للمساعدة في دفع وتعزيز عملية انتقالية ديمقراطية مستقرة.
تحياتي
عائشة

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Obama Statement on Declaration of Liberation in Libya
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
...::؛؛؛ منتدى شباب وبنات اجدابيا ؛؛؛::.. :: القسم الخاص باللغة الانجلزية-
انتقل الى: